martes, 24 de mayo de 2011

FASE 4: AVALUACIÓ

3ª INTERVENCIÓ: Projecte “Salut i Escola”

Objectius:
  •         Seguiment de l’evolució de la problemàtica en particular
  •         Millora de la situació personal de l’alumne
  •         Valoració final
Temporalització: 12 hores
Activitats i/o continguts:
-          Reunió alumne
-          Reunió infermera
-     Reunió tutora
Avaluació:
L'avaluació d'aquesta última fase, com he explicat en les altres intervencions, requereix la comprovació dels objectius incials. En aquest cas, no es pot dir que s'hagin assolit perque la noia que es va derivar per sospita de mare alcohòlica va voler deixar el programa en saber totes les derivacions que li va proposar la infermera. Ens va comentar que havia parlat amb la seva mare i que semblava que estaba conscienciada en cambiar la situació.
En la reunió amb la tutora per realitzar el seguiment del cas se'ns informa de que la noia sembla estar una mica més concentrada que abans però la problemàtica segueix existint i condicionant els aprenentatges de la noia.

REFLEXIONS
En aquesta intervenció he pogut conèixer amb detall el programa "Salut i Escola", el qual desconeixia, i veure com es realitza un seguiment per part del POE dels possibles casos a derivar.
El meu paper ha estat molt participatiu ja que m'he informat sobre el programa i he fet el seguiment juntament amb la tutora de pràctiques dels alumnes amb risc en termes de salut.
També vaig poder assistir a les reunions amb la infermera per intercambiar opinions.
Vull fer referència al cas concret que es va derivar al programa. Penso que és dificil tractar casos com aquests que no són directament del propi alumne. El problema d'inici el té la seva mare i aquí el centre en primer moment no pot actuar. Evidentment que si es tracta d'un tema molt greu pot intervenir serveis socials però concretament en aquest cas la actitud de no voler ajuda fa que l'alumne carregui amb tot el pes del problema i que afecti al seu rendiment escolar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario