martes, 24 de mayo de 2011

CONCLUSIONS


Estem arribant al final del Practicum II i m'agradaria concluir aquest treball del diari amb unes conclusions del que ha estat aquesta experiència. 
M'agradaria reflexar la importància del paper del Professor d'Orientació Educativa, concretament psicopedagog, dintre de l'àmbit escolar. És imprescindible una figura que estigui entre l'alumne i el professor, que pugui assessorar en les actuacions orientades a millorar la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels alumnes, que vetlli per les coordinacions en el triangle familia-escola-alumne, que intervingui en situacions de risc i en definitiva que aporti teoria a la pràctica per aconseguir millor resultats en educació.
Per això, cal professionalitat i implicació que penso, forma part de la responsabilitat de cadascún com a persona.
Les pràctiques m'han permés descobrir un món que desconeixia en l'àmbit real del qual només tenia coneixement teòric i que ha despertat una il·lusió per poder formar-ne part en un futur pròxim.
És cert que hi ha moltes complicacions en el dia a dia i ha vegades impediments que fan que les actuacions no siguin exitoses o, per factors externs, no es puguin assolir, però penso que no és feina inútil sinó la contrucció d'un camí de recerca en la millora de l'educació.
Per últim, voldria agraïr sincerament a aquelles persones que han fet possible el meu paper durant les pràctiques, en especial a la meva tutora  perque ha estat la meva guia i ajuda.
Acabo amb una frase que em va dir un dia la meva tutora que reflexa molt bé l'essència d'aquesta professió i és la clau per continuar treballant en la diversitat:


" Igual fins on sigui possible, diferents fins on sigui necessari.."


No hay comentarios:

Publicar un comentario