viernes, 29 de octubre de 2010

29/10/2010

És l’últim dia que  tinc per dedicar-lo a anàlisi del context i per tant, el destinaré a l’anàlisi d’informació de la noia que està dintre del “Projecte Horitzó”.
Fa tres setmanes l’EAP li va passar el Test Raven a aquesta noia i li demanaré tota la documentació que em pugui passar.
Com que no vaig estar en l’entrevista amb la mare recopilo la informació que es va recollir i els acords pactats.
Faig un seguiment d’observació a l’aula. Aquesta noia fa una optativa de competències bàsiques i com que és un grup reduït he pogut fer intervencions amb ella sobretot per ajudar-la a regular les relacions amb iguals, fet que va estar molt enriquidor per enfrontar-me amb la realitat.
També he estat informant-me sobre la normativa que regula aquest projecte i el projecte en sí per tal de conèixer el seu funcionament i poder fer la adaptació curricular pertinent.
En aquest projecte participaran 4 alumnes més del centre però la meva intervenció es basarà només en aquesta noia perquè té un dictamen i penso que pot ser més interesant.


3 comentarios:

  1. Podries explicar que és el Projecte Horitzò?

    Per altra banda també seria interessant que fixessis uns objectius a cada sessió, objectius per altra banda relacionats amb els generals que et vas proposar.

    ResponderEliminar
  2. Ainhoa. Cal que et possis les piles i comencis a fer més entrades al blog organitzant la informació tal i com et vaig comentar al missatge anterior. Per altra banda també has de penjar la teva anàlisi DAFO per tal que la poguem llegir i comentar.

    M.Àngels Megías

    ResponderEliminar
  3. M.Àngels,

    Tens raó que dono per suposat què és el projecte Horitzó.
    En el centre de secundaria on faig les pràctiques tenen un conveni amb l'Ajuntament i el departament d'Educació que va adreçat a alumnes que per raons X tenen una trajectoria que no els permetrà assolir la educació obligatòria.
    l'objectiu principal d'aquest projecte és contribuir a l’assoliment de les competències bàsiques per part de tots els alumnes i capacitar-los per a :

    - Poder seguir ensenyaments reglats i/o mòduls professionals.
    - Poder seguir ensenyaments no reglats: formació ocupacionals, PGS,…
    - Incorporar-se en el món laboral

    Així, la proposta és una combinació d'hores lectives amb hores per la realització de tallers.

    És una forma de donar la oportunitats a una sèrie d'alumnes amb dificultats que sense una alternativa a la ordinària no tindrien cap sortida amb titulació.

    Espero haber explicat amb claretat de què es tracta.

    ResponderEliminar