domingo, 12 de diciembre de 2010

FASE 3: INTERVENCIÓ

OBJECTIUS:

-Dotar d’eines al professorat per millorar la seva funció docent en l’atenció a la diversitat
-Fomentar la millora en l’aprenentatge dels alumnes amb NEE.
-Facilitar la feina docent
-Millorar el clima a les aules
-Utilització i implicació real del protocol/INTERVENCIÓ

Per tal de assolir la fase 3 que es basa en la intervenció de cadascun dels tres casos vaig destinar 25 hores en total.
Després del dia a dia del centre veig que en realitat fan falta més hores de les que vaig proposar ja que els processos van molt lent perque intervenen moltes persones en cada cas.
Tot i així, per tal d'assolir els objectius marcats, una vegada tenim l'elaboració de cada intervenció feta anem a posar-la en pràctica.
a. en el cas del nen amb dèficit auditiu, s'ha fet una reunió de coordinació amb els professors d'aquest alumne per tal de entre tots informar de la situació del nen i conèixer les adaptacions generals i a nivell paerticular de cada assignatura. Els horaris ja estan coordinats i en principi després d'aquesta reunió tothom sap el que ha de fer. Cada professional és responsables del continguts que ha de ensenyar a aquest alumne i de la manera en que ho ha de fer.
b. En el cas del nen amb trastorn de conducta, es realitza una reunió amb el nen per tal de signar el contracte d'acords de conducta per que a partir d'ara segueixi unes pautes per tal d'evitar conflictes i sobretot per poder passar de curs. També s'ha realitzat un protocol d'actuació davant alumnes amb trastorn de conducta. En aquest cas, es realitza una reunió amb els professors afectats i s'explica aquest protocol i els acords pactats amb l'alumne per tal d'anar tots en la mateix adirecció i poder realitzar un treball en xarxa.
c. En el cas dels nen que formen part del projecte Horitzó. Es realitza també una reunió amb els professors dels alumnes afectats per tal de que estiguin assaventats dels horaris dels alumnes i de les seves condicions al centre. Els alumnes també es reuneixen amb la psicopedagoga per ser informats dels seus horaris i on s'han d'adreçar per realitzar els tallers.
Com a cconclusió haig de dir que pensaba que en poc temps es podria fer aquesta fase però al intervenir tants professionals en el context real es díficil fer coincidir a totes les persones afectades i moltes vegades s'han de posposar les reunions o es fa complicat acordar segons quins aspectes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario